This blog is for second year Law and Political Science students in Paris-Sorbonne University Abu Dhabi.
In it, you will find a daily update on the class calendar, homework, indoor and outdoor events.
We also advise you to regularly have a look at our timetable on the board located by the Head of Department's office "Ground Floor"

mercredi 19 septembre 2012

SPORTS NOTICE !!! NEW RULES AND REGULATIONS

 Chers étudiants sportifs,
Le département des sports accepte les inscriptions pour le sport en ‘loisir’, et/ou en ‘Option’ pour l’année académique 2012-2013.
Vous êtes donc priés de passer une visite médicale obligatoire auprès du docteur présent sur le campus. Médecin travaille  le Lundi de 10h
à 13 heures et le mercredi de midi à 15 heures.

Après avoir passé la visite médicale, il faut compléter le formulaire en y inscrivant le choix des sports avec jour et date (ex : Choix no1 : Volleyball en Option le Lundi de 18h30 à 20h30, Choix no2 : Escalade en loisir le Dimanche de 20h30 à 22h30, Choix no3 : etc..) et y adjoindre 2 photos récentes.
Pour plus d’information sur les Sports et Activités proposés, sur le calendrier et les horaires des cours de sports, évènements, tournois et compétitions,
les détails seront affichés sur un autre poste.

Le formulaire d’inscription peut être déposé à 3 endroits :
- au Stand d’Information des sports dans la Cafeteria (de midi à 14 heures tous les jours)
- le Bureau des Sports
-  à la réception du Gymnase/Bâtiment des Sports.


Les cours débutent les 23/09/2012.
Pour l’option :
L’inscription au semestre 1 se fera jusqu’au 18/10/2012.
L’inscription au semestre 2 se fera jusqu’au 21/02/2013.

Vous trouverez toutes les informations concernant les compétitions, les horaires des cours , les horaires pour les bus, les évènements du mois, les absences, les modifications,  au building des sports, et au secrétariat des sports.
 
Important :
Par souci d’hygiène, les étudiants sont priés d’avoir une serviette de toilette lors de la présence en salle de Musculation (‘Gym’).
Les utilisateurs seront priés de garder les équipements propres et secs à tout moment en disposant la serviette sur les surfaces de contact des machines ou bancs utilisés.
Les personnes n’ayant pas de serviette ne seront pas acceptées en Salle de Musculation.
Lors de votre inscription, nous vous en remettrons une  en cadeau.


Premiers évènements :

·         Le 5 octobre 2012 Dragon Boat Race inscription au bureau des sports « obligatoire » ; pour les entrainements suivre les informations au building des sports.
·         A confirmer « Challenge de ski » à Ski Dubaï.le 19 octobre  2012.
·         Le 23 et 24 novembre 2012, les « Corporates Games », renseignements auprès des enseignants.


Bougez-vous …Faites du Sport !!!



Dear sporty students,
The Sports Department is accepting registrations for Sports as a ‘Leisure’ and/or ‘Option’ for the academic year of 2012-2013. 
Therefore, you are requested to pass a mandatory medical check-up performed by the on-campus doctor. Doctor is in Monday 10am to 1pm & Wednesday noon to 3pm

After completion of the mandatory medical check-up, you are requested to fill in the registration form  with your choice of sport and the date and time for each (ex: Choice no1:  Volleyball as an Option on Monday from 6h30 to 8h30pm, Choice no2: Rock-Climbing as a Leisure on Sunday from 8h30 to 10h30pm, Choice no3: Gym as a Leisure), and to add 2 recent pictures.
For more information on the different Sports and Activities, on the timings and schedule of events, tournaments and competitions, the details will be posted on another post.

The sports registration form can be turned in at 3 different locations:
- The Sports Department office (in the administration building)
- The reception of the Sports Building
- Or at the Sports Information stand in the Cafeteria (from noon to 2pm)

The sport courses will start on Sunday 23/09/2012.
Sports registration will be possible until 18/10/2012 for Semester 1.
Sports registration will be possible until 21/02/2013 for Semester 2.

You will find all the information regarding competitions, courses schedule and timings, schedule for buses and transportation, planned events, absences, modifications, etc. at the Sports Building and at the Sports Department’s office.

Important:
For the purpose of personal hygiene, all gym and weightlifting users are required to use towels while using the machines or benches.
Kindly place the towel on the contact surface of the machine (or bench) in order to keep it clean and dry during use.
Users without a towel will not be accepted in the gym/weightlifting room.
When you register, we will give you one as a gift.


First Events (to come):

·         ‘Dragon Boat Race’ October 5th, 2012:Only on registration at the Sports Department office.  For Dragon Boat courses, please follow-up on the upcoming information at the Sports Building.
·         ‘Ski Challenge’ in Ski Dubai on October 19th, 2012 – To be confirmed.
·         ‘The Corporate Games’ on October 23rd and 24th 2012.  For more info, please come to the Sports Department Office.


Move your body…play sport !!!